Rabu, 16 Februari 2011

~*~Hasadkah Ibu~*~

Salam Pagi Rabu
Haii.. ibu masih tak boleh ak lelap kan mata semua gara2 ayat ini "berdoalah kepada ALLAH supaya buang HASAD dalam diri".
.
Kenapa mengapa dan perlukah dia mengeluarkan ayat itu pada ibu? selama ini ibu berhasad dengkikah? walaupun ibu berkongsi kasih namun perasaan hasad dengki pada mereka tak pernah wujud dlm diri ibu. Sekadar perasaan cemburu itu adalah. Bohonglah ibu jika ibu kata tidak cemburu, sedangkan Aisyah cemburukan Khadijah yang ketika itu telah tiada dimuka bumi inikan ibu manusia biasa.
.
Berat sungguh dugaan ibu, sudahlah menanggung beban perasaan selama ini namun ibu pendam biar menjadi rahsia diri ibu sahaja tapi ibu tak mampu.... Disinilah tempat ibu meluah segalanya.
.
Kecewanya hati ibu kerana ayat itu keluar dari mulutnya... tapi x mengapa mungkin dia tak berniat begitu kepada ibu... Ibu maafkan dia.
.
Besar harapan ibu agar dia menyedari kesilapan dirinya...AMIN!!!

4 ulasan:

Nor Moscow berkata...

saya ni kak..memang kagum pd orang2 yg seprti akak..tabah dan redha...jika saya di tempat akak..rasanya tak tahulah...dapat menerima atau tidak perkara spt itu terjadi dlm hidup saya...!!!

Kasih Ibu Arif berkata...

Dik, dah ini bahagian akak dik, org lain lagi teruk ujian yang perlu mereka hadapi, bila kita tak lalui mmg kita akan kata "kalau kita yg lalui tak tahu mcmn" .... walau apa pun ujian yg dtg kita mesti kuatkan semangat untuk anak! betul x? :) TQ sbb sudi baca luahan hati akak!

Kimi Kay MS berkata...

sy tau berat mata mandang, berat lagi bahu Darna memikul. harapnya sabar akan sentiasa lekat di jiwa Darna - tak ramai mampu menanggung apa yg Darna tanggung, semoga Allah sentiasa merahmati Darna, insyaAllah.

Kasih Ibu Arif berkata...

Thanks Kimi... Kawan2 & arif yg buat drna kuat!!!

Borang Maklumat Hubungan

Nama

E-mel *

Mesej *

Apa kata Mereka?

Get widget here

Popular Posts

link

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...