Ahad, 20 Februari 2011

.::Cubang Oh Cubang::.

Apa tu cubang? setiap kali ibu teringat cubang ibu pasti tersenyum..
Eceli cubang ni nama sekor binatang yang suka melekat didinding rumah @ mane jelah yang dia suka.
Terkini heboh ade spesis cubang yang regenya mencocah riban2 mengikit beratnya.
kalau la cubang yang ada kat umah ibu ni spesis yang tu mmg ibu tak kerja dah hari2 ibu duk ngendap cubang & jual pada yang berminat.
.
Kata banyak orang cubang yg jenis tu berkhasiat untuk mengubat penyakit kulit ade jugak yang kata untuk meningkatkan tenaga batin.. aduh macam2 sih! ermm tentu korang dah dapat tangkap binatang apa cubang tu?
jeng3x
.

.

.

.

.

.

.

Tadaaaaa..... Cubang!!!

Kenapa di panggil cubang? haaa ini semua gara2 si Arif lah, ibu ingatkan lobang setiap kali dia lari ketakutan sambil tunjuk lubang angin kat bilik air.
Sampailah satu pagi ibu tengah kelamkabut nak p kerja Arif tetiba sebut Cu
bang bu akut!
bila ibu tengok apa yang dia pandang rupa2nya Enche' cicak rupanya...
Adehhh anak ibu sejak nak pandai cakap ni macam2 sebutan yang dia sebut.. tapi dari mana datang Arif boleh dapat perkataan CUBANG ni..
Haaa dah tahu cubang tu cicak?
ok selamat menangkap cubang tokek!!!
sbb regenya riban2!


'

4 ulasan:

Hidayati berkata...

Maksud Ibu Arif, cubang tu Tokek ker? Cicak besar tu ye. Ohhh.. mang cicak tu bernilai ribu2. Tapi kena ikut berat. Minima dalam 300gm atau sebesar tapak tangan. Yang ader kat rumah ida pulak sebesar 2 jari dan sepanjang 2 jengkal. Geli kalau tengok sebab besar & ia mengigit jika diprovok. Dah ader orang tawar harga tapi takat ni tak jual lagi..., sebab tokek tu dah ader kat rumah ni sejak kitaorang mula2 pindah masuk rumah ni.

Myung Dae berkata...

HAHA . ibu ni . Cicak biase belambak lah kt ruma . Kalau cubang . memang tak pernah jumpe . HUUH Kalau ade nanti saya bg kat ibu . HUHU

Ibu Arif Atan berkata...
Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.
Ibu Arif Atan berkata...

Kak Hidayati cubang tu Arif yang bagi nama kat cicak umah ni entah mana dia dapat nama tu tak tahu lah.. budak baru nak pandai cakap!

Myung Dae: Cicak biasa je hehehe :P

Borang Maklumat Hubungan

Nama

E-mel *

Mesej *

Apa kata Mereka?

Get widget here

Popular Posts

link

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...