Khamis, 3 Mac 2011

.:: Kalau Ikhlas Kenapa Ungkit

Kisah ni berlaku masa usia Arif 5 bulan, beberapa hari selepas ibu berpindah dari Prima Damansara ke Wangsa maju, semuanya kerana mama Arif tak dapat nak jaga Arif lagi. Jiran arwah mak yg terkenal dgn keleserannya menawarkan diri untuk menjaga Arif selama 4 hari sblm dpt mencari pengasuh baru. Pelawaan yg dihulur ibu sambut dengan hati yg lega. Selama 4 hari itu juga arwah mak menjengok cucunya dan kadang kala mengambil awal dr sepatutnya, mungkin kerana katanya untuk menolong ibu terabaikan bab bayaran. lagi pun si pelawa (senang ibu bahasakan makcik leser ya) nyatakan just nak bantu tak yah bayar.
.
Hari ini 3.3.11 dah hampir 2 tahun tetibe ibu dapat tahu yang makcik lezer ni jaja pada org yg 4 hari dia jaga Arif sehabuk pun dia tak dapat... ok ok ibu tak kesah insyaallah akan datang ibu akan bayar lebih dari yang sepatutnya dia perlu dapat, tapi patutkah dia menjaja? kenapa tak cakap pada ibu sendiri? kenapa bila ibu bertanya nak bayar berapa dikatakan tak perlu kerana ikhlas nak membantu? ini yang buat ibu marah, kesabaran ibu memang dah sampai kemuncaknya dulu hal arwah mak ibu dijaja ke blok lain, bayangkan ibu duduk blok C kat blok A dia boleh menjaja hal arwah mak ibu... sedangkan orang yang dia bercerita tu tak kenalpun arwah mak ibu.
.
Si makcik leser ni juga kata adik ibu kurang ajar... kerana adik ibu bergurau sergah dia dikatakan kurang ajar... arwah mak memang kecik hati dgn dia, sudahnya anak2 dia yg tak masuk diajar lepas tu, dengan arwah main sergah2 sampai terkejut orang tua tu, dengan mak depa sndr (makcik leser) depa boleh tengking2... itu lah lain kali jgn sedap sangat mengata anak orang kan anak sendiri yang kurang ajar opsss tak masuk ajar!
.
Betapanya orang2 sini tak suka si makcik leser ni hingga ade yg boikot majlis kenduri tahlil arwah mak ibu semata2 kerana dia yang jemput... mujur makcik2 lain ni berfikir 2 kali yang leser dia bukan arwah mak ibu...
Haii... entahlah manusia ni... mulut jenis jahat ni susah nak dipercayai... geram.. betul ibu, x tahu mana nak ngadu ibu kol lalink... auto airmata ni mengalir laju.. ala la la manje gak ibu ni kan....
.
huhhh teringat perang sms dgn dia td buat ibu sakit hati so ibu malas nak layan org giler macam tu mencikkk!!!



'

4 ulasan:

Mummy Irish@honey berkata...

ahahahah...die laser, akk fire la..pki api cm naga tu.."bzzzzzzzz..berapiiiiiiiii"...hamikkkk ko..~~ngeeeeeeeeee~~

k1m1_KaeMoS berkata...

hehehe tu bahagian makcik tu la Darna... mintak2 bila kita tua nanti tak jadi cam dia, dah la pelupa, gila lak tu.

Ibu Arif Atan berkata...

hahahaha... memang hangun teman dibuatnya...

nOura~~~ berkata...

biar je darna...pnat nt dia diam ler...x diam nt bg dia cili api sekilo,suh dia kunyah idup!!

Borang Maklumat Hubungan

Nama

E-mel *

Mesej *

Apa kata Mereka?

Get widget here

Popular Posts

link

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...