Isnin, 22 September 2014

Rawat Masalah Keputihan Anda Sebelum Parah!





Adalah normal keputihan sekiranya ia berwarna jernih, tidak berwarna , tidak berbau juga tidak berasa gatal akan tetapi ia boleh dikatakan sebagai bermasalah atau berpenyakit sekiranya ia berwarna pekat , berwarna putih kekuningan , berbau , bergumpal dan berasa gatal .



Adapun jenis keputihan yang mengeluarkan cairan yang berlendir, ada kalanya seolah-olah seperti susu beku, berwarna kekuning kuningan dan berubah menjadi kehijau-hijauan adalah keputihan yang tidak normal.



Tahukah bawaha masalah keputihan ini adalah disebabkan jangkitan kulat.. Jika ia tidak dirawat, tak mustahil boleh merebak dan menyerang organ2 penting lain dalam badan dan juga penyebab untuk tidak boleh hamil. Untuk yang dah berkahwin , ia akan memberi kesan juga pada organ seksual lelaki kerana akan turut berasa melecet, gatal dan merah-kemerahan..

Berikut adalah tanda-tanda anda sedang mengalami masalah keputihan..

  • Keluar cecair putih, kuning atau hijau yang berlebihan pada kemaluan?

  • Keluar cecair yang likat dan berbau busuk pada kemaluan?

  • Rasa gatal yang teramat sangat pada kemaluan?

  • Timbul rasa panas sekitar kemaluan?

  • Suami mengadu bau faraj anda yang terlalu busuk ketika berhubungan?

  • Telah mencuba pelbagai produk tetapi tidak berkesan?

Cara Merawat Keputihan

· Sekiranya anda dalam golongan ini, rawat keputihan anda sebelum parah melalui beberapa langkah pencegahan dan rawatan.

Antaranya:

1. Jangan sesekali anda terus menyarungkan seluar dalam anda sebaik sahaja selesai buang air besar atau air kecil kerana ia boleh menyebabkan jangkitan kuman. Amalkan lap kemaluan anda dari depan ke belakang dengan tuala kering. Sebaiknya sentiasa bawa bersama tuala kecil bila keluar dari rumah. Jadikan ia amalan.

2. Sebaiknya guna tuala wanita jenis pakai basuh (cloth pad) semasa datang haid kerana ia bersifat semulajadi dan bebas kimia. Sekiranya anda sedang mengalami keputihan, elakkan guna pantyliner pakai buang kerana ia boleh mengeruhkan lagi keadaan. Sebaiknya berjinak-jinaklah menggunakan pantyliner jenis pakai basuh juga. Ia sangat selesa dan menyihatkan.

3. Guna pencuci wanita sebanyak 2 kali sehari sahaja setiap hari. Jangan guna secara kerap kerana penggunaan yang kerap boleh menyebabkan PH pada faraj tidak seimbang. Sebaiknya gunakan pencuci wanita dari sumber sireh kerana sireh dapat merawat masalah keputihan sejak zaman dahulu lagi.

Sekiranya di tempat anda sireh mudah didapati, anda boleh dapatkan air ramasan sireh untuk menyegar dan merawat faraj. Amalan ini sangat disyorkan diamalkan oleh golongan remaja yang sedang haid dan juga golongan wanita yang sudah berumahtangga. Dan cuci kemaluan anda dengan betul.

4. Mengamalkan Set Keputihan Shaklee yang terdiri daripada:


Alfalfa Complex merupakan raja tumbuhan yang kaya dengan klorofil yang bersifat antikulat. Pengambilan pertama kali mungkin anda akan dapati keputihan akan keluar lebih banyak dari sebelumnya. Jangan bimbang dan teruskan pengambilan sehingga ia berkuranga


Garlic Complex merupakan antibiotik dan anti kulat semulajadi yang berupaya menentang jangkitan kuman pada faraj dan ia juga membantu meningkatkan sistem pertahanan badan. Jika keputihan itu terlampau teruk, anda boleh masukkan 1 biji Garlic ke dalam faraj anda.


GLA Complex mampu menghalang bakteria daripada terus merebak selain menstabilkan hormon.

Akan tetapi jika anda rasa banyak sangat untuk grab 3 sekali gus anda boleh mengambil salah satu atau sy lebih cadangkan Alfalfa @ Gla complex. Berminat boleh hubungi saya Puan Darna untuk maklumat lanjut

018-3948582

posted from Bloggeroid

Tiada ulasan:

Borang Maklumat Hubungan

Nama

E-mel *

Mesej *

Apa kata Mereka?

Get widget here

Popular Posts

link

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...