Khamis, 21 November 2013

Tahukah anda, Cara mencuci kemaluan dengan betul?






Sememangnya, kita mencuci dengan bersih tapi bersih bukan bermakna cara kita tu betul. Penting untuk kita pastikan diri kita bersih terutamanya di bhgian sulit.

Selain untuk menjaga
kesihatan ia juga penting untuk
memastikan amal ibadat kita
seharian di terima.Kenapa penting untuk kita bersihkan kemaluan kita dengan betul?

Ramai orang merasakan diri
mereka cukup bagus dengan
banyak amal ibadah bersedekh dan lain lain tetapi masih tidak terlepas dari azab api neraka.

Saidina Abu Bakar pernah hndak menymbhyangkan
mayat seorang lelaki tetapi
tiba2 tersentak dengan suatu benda bergerak-gerak dari dalam kain kafan lelaki itu.Lalu disruhnya orng mmbukakannya. Alangkah terkejutnya apabila seekor ular sedang melilit kepala kemaluan mayat lelaki itu.

Saidina A.Bakar mencabut pedang lalu menghampiri ular tadi untuk membunuhnya.

Tetapi ular itu tiba2 berkata-kata, Katanya” Apakah salah ku kerana aku diutus oleh Allah untuk menjalankan tugas yang diperintahkan” 

Diselidiki amalan lelaki itu semasa hayatnya, jelas dia merupakan orang yang mengambil ringan dalam hal menyucikan kemaluannya setelah selesai membuang air kecil.

Jadi macam mana kita nak bersihkan diri dengan cara yang betul? Lelaki dan wanita berbeza caranya. Bukan basuh sekadar dengan air dan asalkn bersih je. Ada caranya….



KAUM LELAKI

Selepas membuang air kecil, disunatkan berdehem dua atau tiga kali supaya air kencing betul betul sudah habis keluar. Lepas itu urutlah kemaluan dari pangkal ke hujung beberapa kali sehingga tiada
lagi air kencing yang berada dalam saluran. Kemudian basuhlh dgn air sebersihnya.

KAUM WANITA

Apabila mmbsuh kemaluannya, pastikan dicucikan bahagian dalam dengan menjolok sedikit dengan jari dan dipusing-pusing kan semasa dilalukan air bersih. Bukan dengan hanya menyimbahkan air
semata-mata. Jika dengan melalukan air sahaja ia tidak membersihkan bahagian dalam kemaluan wanita yang berbibir-bibir itu.

Betul atau tidak cara kita selama ini ? Kalau yang tak betul tu jom sama sama betulkan supaya diri kita bersih dengan cara yang betul. Dijanjikan neraka utk mereka yg tidak menyucikan diri
dengan sempurna baik hadas kecil/hadas besar.
Rasulullah bersabda : "Barang siapa yang menyampaikan 1 (satu) ilmu saja dan ada orang yg mengamalkan, maka walaupun yang menyampaikan sudah tiada (meninggal dunia), dia akan tetap memperoleh pahala..moga semua memperolehnya. Aminn.

Selain itu kotoran seperti air kencing juga terdapat lendir-lendir didalam saluran itu terutamanya kaum wanita, dan lendir-lendir itu boleh membawa dan menjadi punca masalah peranakan seperti cyst dan sebagainya.

jadi seperti saranan diatas saya juga menyarankan supaya kaum hawa setiap kali buang air kecil juga setiap kali mandi terutama mandi hadas besar lakukan seperti yang diperintakan supaya kotoran dan bakteria tidak masuk kedalam rahim kita.

Jangan LUPA SHARE yerr..
Ilmu yang bermanfaat perlu
kita amalkan bersama,

Selain itu anda juga boleh mengamalkan ALFALFA COMPLEX untuk detox semua yang tidak diperlukan tubuh badan anda.

untuk maklumat lanjut sila hubungi sy



2 ulasan:

Unknown berkata...

salam, mohon share. blog saya: www.coretanhatiummi.blogspot.com

Unknown berkata...

salam, mohon share. blog saya: www.coretanhatiummi.blogspot.com

Borang Maklumat Hubungan

Nama

E-mel *

Mesej *

Apa kata Mereka?

Get widget here

Popular Posts

link

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...