Sabtu, 23 April 2011

.:: JUS DELIMA ::.


Salam...
Eceli ibu dah hampir seminggu minum jus delima pure ni, rasanya masam, pekat likat n melekat...
Alhamdulillah setakat ni member2 ibu minum jus ni memberi kesan yang positif, ade yg darah haid tersekat2 menjadi lancar dan yang anak asthma kurang asthmanya juka bagi yang mempunyai masalah tenaga dalaman menjadi bertenaga.

Buah delima berasal dari negeri Parsi Purba (Iran sekarang). Khasiat perubatan sudah dijumpai sejak 8000 tahun yang lalu oleh masyarakat Parsi Purba kerana ia mengandungi pelbagai jenis vitamin, Magnesium dan Calcium. 
  • Antara khasiat buat delima mengikut buku perubatan Parsi termasuk :

  1. Membaik pulih fungsi hati dan limpa 
  2. Mencuci buah pinggang dan salur kencing 
  3. Membantu penghadaman 
  4. Membuang lemak-lemak berlebihan 
  5. Menambah tenaga 
  6. Mengelakkan alahan bagi wanita mengandung 
  7. Mengubahsuai hormon bagi wanita menopause 
  8. Membaiki sistem pembersihan dan pengaliran darah 
  9. Merawat @ membaikpulih pesakit kencing manis 
  10. Menambahkan tenaga dan mengelak dari penyakit lemah tenaga batin 
  11. Mengurangkan kahak

  • Mencantikan kulit Dari kajian perubatan moden Jus Delima mempunyai khasiat-khasiat lain seperti:-
  1. Mengurangkan pengumpulan lemak di dinding pembuluh darah, mengelakkan dari salur darah tersumbat dan mengeras yang menjadi punca penyakit jantung 
  2. Mengurangkan tekanan darah sebanyak 5% di kalangan pesakit tekanan darah tinggi jika mengambil Jus Delima sebanyak 50cc setiap hari selama 2 minggu.
  3. Menghalang pembentukan sel barah payu dara Di Jepun terdapat laporan yang menggalakkan pengambilan Jus Delima dalam membantu mengubati penyakit jantung, tekanan darah tinggi, menambah tenaga, untuk kecantikan kulit dan banyak lagi khasiat lain .
So Sesiapa yang rase2 ade masalah2 diatas boleh lah mencuba....
 

3 ulasan:

nuracemy berkata...

Assalamua'laikum wbt kak =)
saya pun minum jus ni.cuma tak pasti cara betul nak amal cth nak campur air ke tak, minum camtu je ke pagi malam ke?sya nak lancarkan haid saya ni =(

Jazakallah.

Asmah =)

Tanpa Nama berkata...

Jus ni boleh diminum macam tu je (kalau tahan masam) & boleh jgk diminum dgn air. Campur 1 sudu dlm 1 cwn air. Jgn terlalu cair. Amalkn sblm srpn & sblm tidur. InsyaAllah.

♥ Elin ♥ berkata...

katmana nak beli jus ni...
mil ada bawa balik dr umrah..mcm ni juga.


boleh share dekat mana nak dptkan ?

Borang Maklumat Hubungan

Nama

E-mel *

Mesej *

Apa kata Mereka?

Get widget here

Popular Posts

link

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...