Isnin, 13 Jun 2011

.:: Ingat anak patung ke yang ko tikam tu? ::.

Semalam masa  duk menjamu selera ngan anak2 n adik, kami bersembang mengenai jiran atas umah kami yang lansung tak menghormati hak jiran yg  tinggal dibawah rumahnya, kenapa ibu berkata begitu? masakan tidak, pernah satu hari ibu menyidai kain dah hampir kering boleh plak dia sidai lapik kaki dia dengan air mencurah2 seperti air hujan. memang ibu mengamuk sakan tapi dlm umah je, malas nak naik tegur sbb bg ibu dia bukan tadak akal.

2 3 hari lepas pulak sewaktu kami bangun solat subuh, tetibe bunyi lesung batu yg tak di alas kedengaran, Ahmad Arif yg tengah tidor menangis ketakutan... Ahmad Arif sendiri suka hentak2 kaki bila berjalan dan berlari puas juga lah ibu acah2 nak bedal betis dia... tapi sekejap je dia diam lepas tu dia buat lagi... budak2!

Eceli bukan cerita diatas yg ibu nak cerita tapi kes tikam kanak2 3 bersaudara yg berlaku di Batu Sapi Sabah! Ya ALLAH, depa tu semua budak2 apa lah yang depa reti, kenapa sampai di tikamnya? bukan anak patung yg ditikam tu, kite yang dewasa ni lah kena pikir panjang. Dan dalam hal ini orang dewasa yang ada ketika kanak2 melasakan diri mereka sila lah cuba atasi seboleh agar perkara sebegini tak berulang. Namun adatlah keadaan begini bila tinggal di rumah flat.. walau apa pun semoga kejadian sebegini tidak berulang lagi,.

1 ulasan:

dhiera berkata...

tak berfikir sebelum bertindak..ikut panas hati je.yang jadi mangsa adalah budak-budak yang baru nak belajar macam-macam perkara~

Borang Maklumat Hubungan

Nama

E-mel *

Mesej *

Apa kata Mereka?

Get widget here

Popular Posts

link

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...