Ahad, 17 Julai 2011

.:: Usahlah menilai dengan coretan ::.



Salam Pagi Ahad,
Sejak berkecimpung dalam dunia blog ni macam2 ragam manusia yang dah ibu jumpa,
ade yang suka membaca n3-n3 ibu tak kurang juga yang x menyukainya namun itu bukan penghalang untuk ibu berhenti berblog, pemberi inzar pada ibu tak kurangnya begitu, namun rata2 bagi ibu memberi inzar yang membangun... Cuma bagi ibu apa yang ibu coretkan disini adalah hak ibu untuk berbicara, ibu punya pandangan tersendiri, hak ibu untuk menyatakan sesuatu perkara, jika sesuatu yang ibu coretkan dan ada yang tak puas hati ibu tak kesah ntak marah cuma ibu nak bagi tahu Ibu adalah ibu bukan orang lain dan tak perlu menilai ibu dgn apa yang ibu coretkan!!!

2 ulasan:

mamawana berkata...

Assalam Ibu Arif

Begitulah ragam manusia. Apabila kita tak sependapat dgn mereka lantas dituduh , diprasangka pelbagai. Kita melihat dari kaca mata yg berlainan. Kita melalui pengalaman kehidupan yg berlainan juga. Bagai 10 orang buta yg ingin mengenali gajah. Seorg pegang di ekor , seorang pegang di telinga, seorang pegang di kaki dll. Lantas mrk menilai gajah dlm pelbagai rupa. Ada yg kata gajah spt seekor ular, ada yg berkata gajah spt sebtg pokok kelapa dsb....

We look in different perspective and sometimes we have different perception.

Sbg dasar, contoh 4 Imam i.e. Syafie, Hanafi, Malik dan Hanbali. Mrk berlainan pandangan namun tetap berpegang pd syariat Islam yg benar, kalimah toiyibah, Islam yg SATU. Laa ilaha illallah, Muhammadarrasulullah.

Apa2 org tak setuju dgn kita, wat donno ajer. Bagi yg jahil doakan mrk diberi taufiq hidayah. Maaf, panjang pulak bebelan saya. Maaf. Permisi.

Kasih Ibu Arif berkata...

MamaWana: Thanks sbb mengingatkan saya, apa pun mmg betul apa yang mamawana cakapkan... Thanks sekali lagi :)

Borang Maklumat Hubungan

Nama

E-mel *

Mesej *

Apa kata Mereka?

Get widget here

Popular Posts

link

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...