Jumaat, 24 Mei 2013

Tips Tingkatkan Kesuburan Dengan Shaklee


Makanan yang seimbang dan berkhasiat adalah sangat penting untuk sihat dan subur. Kurangkan makanan karbohidrat , gula dan manisan. Jauhkan fast, processed, dan preserved foods. Kurangkan perisa dan pemanis. Makan yang fresh , banyakkan sayur hijau, ulam dan buah-buahan. Makan lebih ikan sebagai sumber perotin, bijiran seperti almond.



TIPS MENINGKATKAN KESUBURAN

Air - Sangat penting bagi kesihatan badan dan kesuburan seseorang. Sebaiknya minum air mineral atau air yang ditapis. Dicadangkan minum 8 liter air dalam sehari semalam.

Sayur Sawi - mengadungi banyak vitamin2, zat besi/iron dan antioxidant yang penting bagi kesihatan dan kesuburan. Folic penting untuk penetasan telor yang baik kualiti, mencegah kecacatan bayi serta mengurangkan risiko gugur.

Sayur2 berwarna kuning, orange dan merah mengadungi banyak vitamin2 dan antioxidant untuk mencegah penyakit dan meningkatkan kesuburan.

Kobis, Karrot, Brokoli, kacang hijau, keledek merah - mengadungi banyak zat dan khasiat yang bolih membetulkan kitaran haid, meimbangkan hormon subur dan seterusnya meningkatan kesuburan.

Papaya, jambu batu, buah naga, semangka buah limau nipis/kasturi kaya dalam kandungan vitamin2 khususnya vitamin C yang penting untuk kesihatan dan kesuburan



SUMBER LAIN YANG BAGUS UNTUK KESUBURAN

Tea is an excellent fertility booster. I’m talking about green tea and orange pekoe (regular). Tea contains a nice level of antioxidants which aids in promoting a healthy immune system. Research within the past decade shows that women who drink tea on a regular basis increase their chance of conception. I truly believe this – as each time I’ve become pregnant I am drinking a lot of decafe regular ice tea.
Vitamin B6 and folic acid are both needed to insure a healthy pregnancy. Leafy green vegetables, nuts and whole grains contain both of these B vitamins. B6 helps to regulate the reproductive hormones
and folic acid helps to prevent a folic acid deficiency which can cause some of the neuro-tube defects in the baby.
Vitamin C boosts the immune system and helps to aid in a healthy conception. Fruits contain vitamin C and it benefits both men and women’s fertility.
Water is the most important fertility food to consume. Water is needed to grow a healthy baby and to help maintain a normal pregnancy. Water makes up 75% of our bodies and is essential in a healthy pregnancy.
Calcium – Foods high in calcium helps to make strong bones and is especially important during pregnancy. Best to be in practice of eating foods high in calcium while trying to conceive. Dairy products – eggs – certain fish like salmon and tuna.
Tips dipetik dari blog Dr Hamid Arshad.







set kesuburan shaklee untuk wanita mengandungi vitalea, B Complex, Vita-C, alfalfa dan GLA Complex
manakala untuk lelaki mengandungi Vita Lea, B complex, Vita C dan Zinc Complex.


Mari lihat apa fungsi-fungsi vitamin-vitamin ini:


Vitalea: merupakan multivitamin yang mengandungi kesemua vitamin lengkap yang akan melengkapkan mana-mana lompong dalam badan kita. Bila semua nutrien diperolehi maka sel-sel juga dapat berfungsi dengan baik.


B complex: B complex merupakan vitamin yang sangat penting terutamanya semasa merancang kehamilan dan apabila sudah hamil. Ini kerana ia mengandungi asid folik yanag sangat penting untu kesihatan bayi dalam kandungan iaitu untuk mengelakkan kecacatan "spina bifida" iaitu satu kecacatan tulang belakang yang akan terjadi bila ibu kekurangan asid folik.


Vitamin C: Dengan fungsinya yang membaik pulih sel-sel dan pembinaan sel-sel.


Alfalfa: Sangat bagus untuk keintiman, akan mengurangkan masalah keputihan bagi wanita. Keputihan yang keterlaluan juga akan mengganggu kesuburan.


GLA Complex: Sangat bagus untuk kesuburan kerana ianya membetulkan hormon yang tidak stabil. Jika hormon tidak stabil maka agak susah untuk kita merancang kehamilan. Ianya juga menyediakan satu keadaan yang memudahkan pelekatan sperma dengan ovum.


Zink: Membantu menguatkan sperma dan meningkatkan sperm count.

Tiada ulasan:

Borang Maklumat Hubungan

Nama

E-mel *

Mesej *

Apa kata Mereka?

Get widget here

Popular Posts

link

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...