Jumaat, 24 Mei 2013

Keistimewaan Vivix Shaklee











Di dalam badan kita terdapat 4 mekanisma utama yang membuatkan diri kita semakin tua. Ramuan Vivix membantu melambatkan penuaan dengan mengenal pasti 4 mekanisme ini dan mengusainya.





1. Kerosakkan DNA
Setiap hari, hampir 1 juta sel tubuh diserang dan merosakkan DNA. Setiap hari juga, sel kita di-copy namun serangan ini turut merosakkan data genetik dan menghasilkan 1 typo. Jadi, walaupun sel di-copy dari yg asal, terdapat 1 typo terjadi dan ini mengganggu fungsi sel dan panjang umur.

Ramuan Vivix melindungi dan memperbaiki sellular(sel) DNA.

2. Pengawalan Genetik
Pengawalan genetik menyumbang kepada deteriorasi(kemerosotan) umur pada tahap selullar.

Di dalam satu penemuan utama, ujian klinikal terbaru, menunjukkan ramuan vivix mengaktifkan satu pengawalan genetik utama yang menolong melambatkan penuaan tahap sellular

3. Pengeluaran tenaga yg kian menurun oleh sel-sel
Mitochondria(penjana tenaga) di dalam sel menghasilkan tenaga yg kita perlukan. Apabila kecekapan mitochondria menurun, fungsi sel turut menurun.

Ramuan ViVix menggalakkan biogenesis(pembentukan baru) mitchondria untuk meningkatkantahap tenaga di dalam sel.

4. Penimbunan Protin AGE
Penimbunan protein AGE( advanced glycation end products) boleh menyebabkan kerosan tahap sellular yang akan mengganggu keutuhan sel dan panjang umur.

Ramuan Vivix adalah 10 kali lebih kuat dari resveratrol ( kandungan unik dalam anggur "muscadine") untuk melambatkan penbentukanprotein AGE.




Vivix adalah produk terbaru Shaklee:



Vivix™ Minuman campuran botani merupakan revolusi terbaru di dalam pemakanan polifenol.Vivix ™ mengandungi campuran unik botani Polygonum Cuspidatum, Anggur Muscadine, Elderberi Eropah dan Lobak Ungu yang kaya dengan polifenol. Polifenol adalah kumpulan fitokimia yang terdiri daripada sebatian tanaman yang mengandungi khasiat antioksidan dan sel anti-penuaan semulajadi.


Apakah fungsi dan kelebihan Vivix



1. Memperbaiki DNA. Setiap hari, tubuh kita mengalami kerosakan DNA (salah satunya akibat radikal bebas) yang menyebabkan proses penuaan terjadi begitu cepat. Vivix membantu melambatkan dan melindungi DNA sel tubuh kita dan melambatkan proses tersebut.Vivix sesuai diambil oleh mereka yang selesai menjalani rawatan pemulihan kanser, misalnya kimoterapi, bagi mengembalikan sel tubuhnya kepada keadaan asal

2. Memperbaiki tenaga sel. Semakin tubuh kita terdedah kepada penuaan, semakin cepat sel tubuh kita kehilangan tenaga. Ini akan menurunkan fungsi sel. Vivix membantu menguatkan sel tubuh.

3. Membantu meningkatkan fungsi otak, kardiovaskular, imuniti dan sendi. Semakin tua, semakin kita rasa sakit sana sini, ingatan pun makin pudar. Vivix membantu mengembalikan keremajaan.

"Terdapat empat mekanisma yang membuktikan kebaikan Vivix iaitu ia mengandungi resveratrol yang kebaikannya sama dengan 3,000 gelas wine merah tapi Vivix ni HALAL ya. Vivix juga terbukti 10 kali lebih bertenaga daripada resveratrol, tidak mengandungi alkohol dan menggunakan bahan semula jadi, tanpa pewarna tiruan serta perasa tambahan. Vivix mendapat sijil halal dari Jabatan Kemajuan Islam Malaysia (Jakim)," katanya. Menurut Carsten, Vivix berfungsi untuk melindungi dan memperbaiki sel DNA serta memberi kesan positif kepada genetik sekali gus mengurangkan sel penuaan. Katanya, Vivix kini menjadi perhatian pengguna di seluruh dunia disebabkan kebaikan kandungan selain melawan pelbagai jenis penyakit. Ia adalah sejenis cecair pekat berwarna merah yang terhasil daripada kandungan anggur muskat dan tumbuh-tumbuhan lain. Dengan hanya minum sesudu sehari, pengguna akan merasai perbezaannya. Minuman yang sesuai untuk lelaki dan wanita berusia 18 tahun ke atas itu juga boleh dijadikan masker pada wajah iaitu caranya dengan menyapu dan biarkan beberapa minit untuk dilihat hasilnya.” Mari kita lihat pula apa kata mereka yang telah mencuba vivix.

Tiada ulasan:

Borang Maklumat Hubungan

Nama

E-mel *

Mesej *

Apa kata Mereka?

Get widget here

Popular Posts

link

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...