Khamis, 4 Disember 2014

Kenapa air penting untuk tubuh?


Air sangat penting dalam kehidupan kita seharian, x de letrik x pe lagi tapi kalau x de air, jem semua urusan, masakan tidak mana nak mandi, mana nak memasak paling penting untuk minuman kita seharian.

Sebut mengenai minum air, haaa ni sangat2 penting dan ramai yang abaikan, air dlm badan mestilah mencukupi, kenapa air penting untuk tubuh badan manusia?

1- meningkatkan metabolisma (kurus)
2- detoksifikasi (singkir toksin)
3- kelembapan kulit (kencantikan)

Untuk mengatahui banyak mana air yg diperlukan tubuh anda, anda boleh dowload aplikasi di playstore cari water your body, in sha Allah bila masukkan berat anda, automatik akan diberitahu air banyak mana yg anda perlukan.

Di ingatkan juga, jangan minum air yang berlebihan kerana ia juga membahayakan kesihatan, so kira dulu brp air yg diperlukan.

Jangan tak tahu ya, bagi yg nak kuruskan badan tu, kalau minum air cukup berat akan turun secara semula jadi... Kulit akan cantik.... Dan banyak lagi sbnrnya faedah minum air kosong ni....

Haaa lagi satu kalau anda yg suka membaca, sediakan botol air ajaib, Dr azizan osman ada nyatakan saat kita menelaah dan membaca minda kita berkerja dengan lebih keras lantas kita perlukan air yg mencukupi dalam badan, jika tidak suhu badan akan meningkat, dalam masa yg sama ia akan singkir sel toksik dlm badan.

In sha Allah akan bersambung dimasa akan datang.

Love

Darna
Shaklee Effeect

posted from Bloggeroid

Tiada ulasan:

Borang Maklumat Hubungan

Nama

E-mel *

Mesej *

Apa kata Mereka?

Get widget here

Popular Posts

link

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...