Selasa, 2 Disember 2014

Bahaya makan udang dan vitamin c, fakta @ auta?



Syukur Alhamdulillah masih lagi dapat kita bersua dia alam maya ini.... Hari ni ibu nak share mengenai bahaya mengambil vit c selepas makan udang, fakta @ auta? Jom kita lihat...


Tiada Bukti Khusus


Tiada bukti pun yang menunjukkan Vitamin C boleh mengubah kandungan di dalam udang menjadi bertoksin malah bertukar menjadi racun arsenik. Malah, tiada laporan langsung yang melaporkan kematian akibat dari keracunan arsenik selepas makan udang dan Vitamin C.

Ya, tidak dinafikan terdapatnya kandungan arsenik yang wujud secara semulajadi dalam tanah dan mineral di sekitar kita. Ia boleh masuk ke badan manusia melalui makanan, dan makanan laut adalah antara penyumbang utama arsenik. Namun ia wujud secara semulajadi, di mana ia tidak mendatangkan sebarang keburukan kepada manusia yang memakannya.


Kebanyakan arsenik yang wujud dalam makanan adalah selamat dan tidak memudaratkan berbanding arsenik yang dihasilkan oleh manusia melalui tindak balas kimia. Back-to-Basic - yang Allah buat tu lebih selamat sebab ia diadun dalam kuantiti yang betul dan sesuai untuk manusia.. SubhanAllah hebat kan Allah?


TAPI diingatkan, arsenik memang MERBAHAYA kepada manusia. Pendedahan yang sedikit boleh menyebabkan pelbagai masalah kesihatan, jika banyak ia boleh membawa maut. Namun begitu, Vitamin C TIDAK AKAN SAMA SEKALI menyebabkan pertukaran kandungan unsur tak organik kepada racun arsenik.
So jangan la takut untuk makan vit c selepas makan udang kerana ia tidak membahayakan diri anda...


Ermm bulan ni promo vit c tau, x nak ke? Rugi woooo...

Nak info lebih detail hubungi saya segera.... Jgn lengah2 nnt out of stock geget jari je la korang....
Darna
018-3948582

posted from Bloggeroid

Tiada ulasan:

Borang Maklumat Hubungan

Nama

E-mel *

Mesej *

Apa kata Mereka?

Get widget here

Popular Posts

link

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...