Isnin, 8 Ogos 2011

MISTERI SANG GAGAK



Salam petang Isnin,
Hari ni genap seminggu ummat Islam di seluruh pelusuk dunia menunaikan ibadah puasa... ALhamdulillah!
Tahun ni ibu seronok sbb dapat bersahur dan berbuka dengan anak dan suami ibu, namun dalam pada itu jauh di dalam hati ibu betul2 merindui Arwah mak yang belom pun setahun mengadap ALLAH.

Berbalik kepada tajuk n3 kali ini, petang semalam lebih kurang jam 5 petang ibu dan suami ziarah pusara kedua orang tua ibu di tanah perkuburan islam taman sri sinar, sebaik sampai di sana keadaan jauh berbeza dari biasa, kelihatan beberapa ekor gagak bertenggek diatas sebatang pokok yg mana di bawahnya terdapat kuburan baru, Gagak2 tersebut bukan sekadar bertenggek tapi turut membuat bising. Ibu masa tu jadi serabut dan hampir jatuh atas sebuah kubur tapi ibu kuatkan semangat.

Secepat yang boleh ibu membaca alfatihah khusus buat arwah mak dan bapak ibu dan terus berlalu meninggalkan kawasan perkuburan tersebut... Suami ibu pun pelik dengan peristiwa tersebut.. apakah yang gagak2 tu bisingkan. kenapa setelah ibu membaca selawat keatas nabi gagak2 tadi terbang meninggalkan pokok tersebut? Memang Syaitan dibelengu pada bulan Ramadhan namun jin masih bebas bukan? Owhh Seram juga ibu, sehingga saat ibu menulis n3 ini ibu terbau2 bau kapur barus... 

Semoga ALLAH lindungi ibu dan kaum keluarga ibu juga seluruh ummat islam.. AMIN.

Tiada ulasan:

Borang Maklumat Hubungan

Nama

E-mel *

Mesej *

Apa kata Mereka?

Get widget here

Popular Posts

link

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...