Selasa, 25 Ogos 2015

Tips Kecantikan Murah Lagi Menjimatkan!!!

Assalamualaikum sahabat sekelian....
Lamanya tak bersiaran kan kan? ok pagi ni Darna nak share tip kecantikan yang murah lagi menjimatkan, semuanya ada didapur anda in sha ALLAH... Semuanya gara2 sahabat Darna share tips nak cantik murah ni la.... katanya kalau ada kopi yang dah masuk angin atau keras tu jangan buang, ambil dan campur dalam air kemudian oleskan pada tubuh atau badan so Darna pun cuba la, masa taip entry ni tengah pakai masker kopi ni....

 

Ok jom kita lihat lagi info kecantikan dengan kopi ni.......

 

Manfaat kopi secara umum untuk wajah dan tubuh.Kopi yang diserap oleh tubuh baik melalui pengambilan sebagai minuman maupun sebagai topeng untuk wajah akan memberikan manfaat yang sangat baik bagi kulit dan tubuh. Kopi mempunyai kandungan dari zat antioksidan iaitu polifenol dan juga flavonoid. Kopi yang murni mempunyai kandungan zat yang dapat mencegah adanya radikal bebas yang berpotensi untuk menyebabkan timbulnya penuaan awal di kulit terutama di kulit wajah. Sehingga dengan mengambil kopi, anda boleh menjaga kulit anda agar tetap awet muda.  

 

Selain itu, pengambilan kopi juga boleh mengurangkan risiko daripada kanser kulit. Hal ini dibuktikan daripada kajian yang telah dilakukan oleh Brigham and Women 's Hospital yang mencari bahawa orang yang mengambil kopi dalam jumlah paling tidak 3 cawan setiap hari mempunyai risiko kanser kulit yang lebih rendah kurang lebih 20% untuk wanita dan 9% untuk lelaki. Kopi juga dapat membantu untuk mengeluarkan zat zat racun dari dalam tubuh. Manusia tentunya tidak akan dapat lepas dari zat racun yang masuk ke tubuh baik kerana makanan, minuman, atau pencemaran alam sekitar di sekitar anda.

Kulit wajah adalah salah satu bahagian kulit yang sangat terdedah untuk terkena zat zat racun kerana bahagian kulit ini merupakan salah satu bahagian kulit yang sensitif dan sering terdedah dengan persekitaran sekitar. Zat yang terkandung dalam kopi akan membantu proses metabolisme dalam tubuh anda dan mendorong tubuh anda untuk mengeluarkan zat zat beracun di dalam tubuh bersama dengan keluarnya air kencing. Pengambilan kopi juga memudahkan anda agar boleh buang air besar.

 

Manfaat masker kopi untuk wajah

 

Kopi yang digunakan sebagai masker mempunyai banyak manfaat masker kopi untuk wajah. Menggunakan masker kopi juga sangat mudah, anda boleh memakainya sendiri di rumah. Kopi yang digunakan sebagai masker boleh berguna untuk mengangkat sel sel kulit mati yang ada di wajah dan berguna untuk mengencangkan kulit wajah. 

 

Menggunakan masker kopi juga boleh dipakai dengan cara mencampurkan kopi serbuk dengan telur bahagian putihnya sahaja, lalu anda sapukan ke bahagian wajah. Kopi juga boleh anda gunakan untuk menghilangkan selulit yang kelihatan di kulit. Caranya adalah dengan mencampurkan kopi serbuk dan minyak zaitun. Lalu anda oleskan hasil campuran tersebut pada bahagian selulit di kulit. Diamkan larutan tersebut tetap melekat kurang lebih selama 5 minit, lalu anda bilas menggunakan air bersih. 

 

Manfaat masker kopi untuk wajah selanjutnya adalah sebagai bahan untuk dapat mencerahkan kulit wajah. Cara penggunaan kopi untuk mencerahkan wajah sangat mudah. Anda hanya perlu mencampurkan kopi serbuk sebanyak 3 sudu makan dan susu segar sebanyak satu gelas. Kemudian anda memohon campuran ini di bahagian leher dan juga wajah anda. Lakukan urutan yang lembut ketika anda mengoleskan masker kopi ini di muka dan leher anda. Lalu anda biarkan tetap melekat selama kira-kira 20 minit kemudian anda bilas menggunakan air yang bersih. 

 

Apabila anda mempunyai kulit yang kering, masker kopi boleh berguna untuk melembabkan kulit wajah anda. masker kopi yang diperlukan untuk melembabkan kulit wajah adalah dengan cara mencampurkan hampas kopi sebanyak 3 sudu makan dengan coklat serbuk sebanyak 1 sudu makan. Kemudian anda memohon campuran ini di daerah wajah dan anda diamkan selama kurang lebih 30 minit. Selepas itu anda bersihkan hingga bersih menggunakan tuala yang telah dibasahkan menggunakan air hangat.  

 

Manfaat kopi yang tidak kalah luar biasa adalah untuk melangsingkan badan anda dan melicinkan kulit. Cara penggunaan kopi untuk tujuan ini adalah dengan cara menghancurkan kopi yang masih dalam bentuk biji tetapi tidak terlalu halus. Kemudian anda gosok dengan perlahan lahan atau seperti anda menggunakan scrub. Kafein yang terkandung di dalam kopi dapat membantu dalam menghancurkan lemak lemak dalam tubuh. Manfaat topeng kopi yang lain adalah untuk membantu dalam menghilangkan bekas bekas jerawat yang menghitam pada daerah wajah. Untuk menggunakan kopi untuk menghilangkan bekas jerawat, maka anda akan perlu mencampurkan kopi dalam bentuk serbuk dan minyak bayi. Kemudian anda sapukan pada bahagian wajah yang mempunyai bekas bekas jerawat sambil anda urut dengan lembut. Untuk dapat memperoleh hasil yang maksimum, lakukan cara ini secara teratur. 

 

Manfaat lain dari kopi yang tidak kalah menarikKopi juga masih mempunyai manfaat lain yang tidak kalah menarik. Salah satunya adalah dengan mengambil kopi, anda akan lebih mempunyai tenaga dan membantu anda dalam berfikir. Mengambil kopi dapat membantu anda ketika anda merasa lelah dengan meningkatkan tenaga dalam tubuh anda.

 

Hal ini kerana kandungan kafein dalam kopi yang ketika anda pengambilan, zat kafein ini akan masuk ke peredaran darah anda dan akan mengalir ke otak. Di otak, zat kafein akan menghalang zat yang berlaku selepas anda melakukan aktiviti-aktiviti yang membuat anda lelah yaitu zat adenosin. Sehingga ketika anda mengambil kopi, maka otak anda akan lebih baik dalam bekerja kerana saraf saraf dalam otak akan didorong untuk dapat bekerja dengan lebih maksimum. 

 

 Mengambil kopi juga boleh mengurangkan risiko anda terkena diabetes jenis II. Diabetes jenis ini banyak dialami oleh masyarakat. Penyakit ini mengakibatkan peningkatan gula darah dalam tubuh kerana tentangan dari insulin atau ketidakupayaan badan untuk menghasilkan hormon insulin. Orang orang yang mengambil kopi secara teratur telah terbukti dapat menurunkan kemungkinan terkena diabetes jenis II hingga mencapai 23% - 50% lebih rendah berbanding orang yang tidak mengambil kopi.  

 

Mengambil kopi juga boleh membantu anda untuk terhindar dari penyakit Alzheimer dan juga dementia. Seperti yang anda tahu bahawa belum ada ubat yang boleh menyembuhkan penyakit Alzheimer. Namun dengan mengambil makanan yang sihat, mengimbangi gaya hidup yang sihat serta mengambil kopi boleh menjadi cara yang berkesan untuk menghindarkan badan dari terkena penyakit ini. Selain itu, pengambilan kopi juga boleh mengurangkan kemungkinan anda terkena penyakit Parkinson.

SELAMAT MENCUBA

Tiada ulasan:

Borang Maklumat Hubungan

Nama

E-mel *

Mesej *

Apa kata Mereka?

Get widget here

Popular Posts

link

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...