Khamis, 26 September 2013

Vitamin ACE vitamin AntiOksidan


Antioksidan adalah sebuah molekul yang mampu memperlambat atau mencegah oksidasi molekul lainnya. Oksidasi adalah sebuah reaksi kimia yang mentransfer elektron dari zat ke oksidator.

Reaksi oksidasi dapat menghasilkan radikal bebas, yang memulai reaksi berantai yang merusak sel. Antioksidan menghentikan reaksi berantai ini dengan menghilangkan zat antara radikal bebas, dan menghambat reaksi oksidasi lainnya dengan yang dioksidasi sendiri.

Antioksidan terdapat pada kebanyakan makanan terutamanya sayur-sayuran dan buah-buahan seperti lobak, tomato, bayam brokoli dan kentang. Malah sayuran hijau adalah antara sumber yang kata dengan antioksidan.

Namun, keadaan persekitan yang kurang baik seperti radiasi ultra-ungu, pencemaran, asap rokok dan juga kebiasaan mengambil makanan ringan membuatkan sistem pertahanan badan lemah untuk menghadapi jumlah radikal bebas yang terlampau banyak.

Apakah Vitamin antioksidan?

Vitamin A (beta-karotena)

Perlu untuk kesihatan kulit, penglihatan dan sistem imun, beta-karotena melindungi daripada penyakit degeneratif termasuk kanser.

Sumber yang baik retinol dari produk tenusu keju, mentega danmarjerin, kuning telur, ikan berminyak. Beta-karotena daripada buah-buahan dan sayur-sayuran jingga dan kuning seperti, lobak merah, mangga, aprikot, kentang manis, lada dan sayur-sayuran berdaun.

Kekurangan vitamin A  menyebabkan jangkitan meningkat danpenglihatan malam yang lemah.

Vitamin C (asid askorbik)

Diperlukan untuk pengeluaran kolagen, asas gusi sihat, gigi,tulang dan kulit. Sifat antioksidan dapat melindungi terhadap penyakit jantung dan kanser.

Dijumpai dalam buah-buahan terutamanya buah-buahan sitrus, sayur-sayuran, tomato, brokoli, selada air, lada, buah beri, dan masam.

Kekurangan vitamin C dalam diet boleh menyebabkan penyembuhan luka yang lemah, lemah penahanan terhadap jangkitan, gusi berdarah dan sakit sendi.

Vitamin E (Tochopherol)

Sebagai antioksidan ini mencegah kerosakan radikal bebas dan menggalakkan sel-sel yang kuat.

Sumber yang baik adalah minyak sayuran (bunga matahari,jagung dan zaitun), wheatgerm, kacang, biji benih, bayam dan avocado.

Kekurangan jarang berlaku tetapi gejala-gejala seperti anemia dan kerosakan saraf boleh dilihat pada mereka yang tidak dapat untuk menyerap lemak.

Vitamin ACE Shaklee

CarotoMax ialah Vitamin A shaklee dalam bentuk Beta-Carotena. Ia hanya akan ditukar jadi vitamin A bila diperlukan sahaja. Ia terdiri daripada ENAM daripada karotenoid penting yang dipilih daripada gabungan tumbuhan fitokimia. Anda tidak akan mendapat perlindungan gabungan ini daripada sumber makanan sahaja.

Vitamin C Shaklee bersifat sustained release iaitu pelepasan perlahan-lahan iaitu 100mg setiap jam. Ia juga mengandungi Bio-flavonoid C complex yang membantu meningkatkan penyerapan Vitamin C menghalang daripada dirosakkan oleh pengoksidaan dalam badan.

Vita-E complex mengandungi vitamin E (d-alfa tokoferol) asli dari minyak sayuran. Ia juga mengandungi selenium yang melengkapi fungsi vitamin E. Vitamin E juga dikenali sebagai ‘vitamin cinta’ kerana ia boleh membantu dalam perhubungan suami isteri.

* pengambilan vitamin A dan vitamin E tidak mengganggu penyusuan susu ibu walaupun ia bersifat larut lemak. Ini kerana Vitamin A shaklee hanya akan ditukarkan jadi vit A apabila diperlukan. Vitamin Shaklee bersumber dari bahan asli, jadi ia tidak merbahaya.

* Produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit.

Berminat boleh pm sy


Tiada ulasan:

Borang Maklumat Hubungan

Nama

E-mel *

Mesej *

Apa kata Mereka?

Get widget here

Popular Posts

link

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...