Selasa, 8 Oktober 2013

SUPPLEMENT UNTUK MENGURANGKAN GASTRIK


Ramai yang tidak perasan yang gastrik selalunya datang sekali dengan migrain, manakan tidak jika kita migrain sudah tentu kita mengambil ubat tahan sakit ataupun P******, yang mana akan membuatkan perut kita pedih sekali gus menyebabkan gastrik.

Usah pandang ringan masalah gastrik kerana ia boleh membuatkan usus kita haus (nipis) dan ia membuatkan anda lebih rasa tidak selesa dan pedih ulu hati.


PUNCA- PUNCA GASTRIK


1. Gemar mengambil makanan yang pedas..
~ makanan yang pedas sukar diproses oleh perut. Jadi ia akan menyebabkan perut untuk merembeskan asid dengan lebih banyak untuk mencernakan makanan tersebut....

2. Penggemar asam
~ Asam adalah makanan yang masam (berasid). Jadi asam akan menambahkan tahap keasidan di dalam perut dan boleh meningkatkan risiko terkena gastrik.

3. Makanan berlemak/ berminyak
~ Seperti makanan pedas, makanan yang berlemak & berminyak sangat sukar untuk dihadam, ia juga boleh menjadi salah satu daripada punca gastrik.

4. Orang sering stress
~ Bagaimana stress boleh dikaitkan dengan gastrik?. Perasan tak, jika orang stress maka mereka akan makan dengan banyak kononnya makanan boleh menghilangkan stress yang mereka tanggung. Apabila tertekan, perut akan merembeskan asid dengan lebih banyak secara tidak langsung kita akan jadi cepat lapar.

CADANGAN SUPPLEMENT UNTUK MENGURANGKAN GASTRIK

1. Carotomax = sejenis antioksidan semula jadi yang bertindak untuk menjaga lapisan membran perut & usus yang kerana lebihan asid dalam perut.

2. Ostematrix = sumber kalsium yang bersifat alkali & mampu meneutralkan asid di dalam perut.

3. Energising Soy Protein (ESP) = membaik pulih luka dalaman & menghasilkan sel-sel baru yang lebih sihat.

4. Alfalfa = kaya dengan sumber klorofil untuk meningkatkan tahap kealkalian badan pesakit gastrik.

Jadi dah tahu punca dan cara untuk menyelesaikan masalah ini jangan tunggu lama2 lagi... pm sy untuk maklumat yang lebih lengkap dan harga yang istimewa.







Tiada ulasan:

Borang Maklumat Hubungan

Nama

E-mel *

Mesej *

Apa kata Mereka?

Get widget here

Popular Posts

link

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...